FRUC
Pridružen/-a: 16.06. 2006, 16:25 Prispevkov: 487 Kraj: kjer piha wejtr
|
|
|
|
|
Objavljeno: 05 Nov 2010 12:37 Naslov sporočila: Pipistrelu koncesija za gradnjo v Gorici |
|
|
|
|
Pipistrel bo v prihodnje del svoje proizvodnje, ki je namenjena ameriškemu tržišču, očitno preselil v sosednjo Gorico, natančneje na letališče Roje. V sredo so iz Rima prejeli koncesijo za gradnjo, celoten postopek pa je po besedah direktorja in lastnika Pipistrela Iva Boscarola trajal le slab mesec dni. Da v Pipistrelu že dolgo razmišljajo o selitvi k sosedom, ni novost. Slovenija namreč še vedno ni ratificirala bilateralnega sporazuma z ZDA s področja letalske varnosti in priznavanja certifikatov, kar Američani od države proizvajalke zahtevajo, to pa pomeni, da Pipistrel na ameriško tržišče ne more izvažati. Ker Italija ta sporazum ima, je Ivo Boscarol večkrat omenil tudi možnost, da bi del proizvodnje v prihodnje preselili k sosedom, iz Rima pa so zdaj dobili koncesijo za gradnjo na letališču v Gorici.
S partnerjem, mešanim slovensko-italijanskim podjetjem Contall so sicer že spomladi v Gorici ustanovili podjetje Pipistrel LSA S.p.a. Vlogo za koncesijo za gradnjo hale na letališču Roje so pred mesecem poslali na ENAC - urad je podoben našemu direktoratu za letalstvo -, Boscarol pa je bil ves čas postopka optimist. »V Italiji namreč gradbeno dovoljenje izdaja župan, ne kot pri nas, kjer je potrebnih trideset dovoljenj, različne presoje, revizije itd. Imamo tudi že konkretne ponudbe za gradnjo in moram reči, da so italijanske cene po kvadratnem metru za slovenske gradbince znanstvena fantastika, saj je gradnja precej cenejša,« je povedal za Delo. Dodal je še, da bodo v obratu v Italiji odprli dvesto novih delovnih mest, trenutno pa je v Pipistrelu zaposlenih 57 ljudi.
Na naše vprašanje, ali pravkar pridobljena koncesija pomeni selitev dela proizvodnje v Gorico, je Boscarol včeraj odgovoril pritrdilno. Po njegovih načrtih bi lahko že konec prihodnjega leta delali v Italiji. Hala bo velika približno 10.000 kvadratnih metrov, zraven bo še 1,5 hektara pripadajočega zemljišča, skupaj torej 2,5 hektara. Objekt bo energetsko samozadosten, napajal se bo iz obnovljivih virov. Skupaj z opremo bo stal okrog šest milijonov evrov, Boscarol pa je prepričan, da bi različne subvencije lahko pokrile deset odstotkov naložbe.
Kot poudarja Boscarol, so ameriški standardi s področja letalske varnosti in priznavanja certifikatov že začeli veljati tudi na Kitajskem, v Indiji, Južni Ameriki ... Ameriški trg sicer dosega oziroma presega tretjino Pipistrelovih potencialov, kar v praksi pomeni približno tri milijone evrov prometa na leto.
Povzetek iz Dela. |
|